Організаційно-правові проблеми створення стартапу


Дем’яненко А.С,

КНЕУ,

ФЕтаУ, 3 курс, ЕМП-301

 

Стартові компанії немають чітких ієрархій або шляхів до просування. Але з їх ембріональних стадій через більш зрілі, їм потрібні хороші менеджери для створення ефективного управління відділеннями, такими як маркетинг, розробка продукту та продаж. Пускові установки представляють гігантські експерименти. Кожна ініціатива є новою.

Щоб почати роботу, потрібно виконати три дії:

  1. керувати невизначеністю
  2. розширювати обмеження
  3. думати, як власник

Працюючи при запуску, ви, як очікується, станете емоційно інвестувати. Почуття місії та пригод більше, ніж у традиційній організації, і ваші зусилля чітко та безпосередньо пов’язані з цінністю та успіхом підприємства. При запуску у підприємницькій організації всі повинні думати, як власник, завжди питаючи: “Що я можу зробити особисто, щоб зробити це місце ще більш привабливим?”

Як лідер компанії, ви повинні постійно думати про інших: ваші співробітники, клієнти, партнери, інвестори, радники, юристи, бухгалтери тощо. Це одне з найбільш складних (і корисних) занять, які ви можете зробити: намагаючись стати винятковим лідером. Лідери успішних компаній не просто відбуваються- вони зроблені. Вони більше не мають розкоші звітування для роботи в понеділок, щоб отримати набір попередньо визначених завдань від боса. Вони – бос, і, будучи босом, ви маєте абсолютно новий набір обов’язків. Загалом, бути власним босом вимагає неймовірної дисципліни, жертв та відданості. І це потребує часу для досконалості. Просто знайте, що ви, ймовірно, працюватимете над вдосконаленням цього навику все своє життя. Це безперервний процес роботи та особистого розвитку.

Старт займе довше, ніж Ви думаєте. «Бен Силберманн, засновник Pinterest, у 2008 році залишив свою роботу в Google, щоб продовжити власний запуск. Перший додаток, який він створив, називався Tote, був розгромлений. Він побудував іншу програму під назвою Pinterest і запустив її в 2010 році. Через три роки його користувальницька база зросла до 25 мільйонів».

Ви, швидше за все, не зможете. Серйозно, шанси не на вашу користь. Протягом 3 років 92% стартапів закриваються. Подумайте: якщо ви та 99 ваших друзів вирішили розпочати бізнес сьогодні, то до літа 2018 року всім вам не вдасться, за винятком 8. Тільки 8 людей, як і раніше, будуть боротися. Багато великих спроб, але дуже мало успішних історій. І те, що мало історій успіху, – це те, що робить цю галузь живим. Це життєвий шлях, який живить натхнення наступному поколінню прагнуть підприємців, невтомно працюючи на своєму місці в “Еліт-8”. Саме це призводить до того, що багато інвесторів повертаються незалежно від того, скільки поганих ставок вони зробили в минулому.

Вибір правильної компанії. Моя порада – підійти до цього важливого рішення методично, через чотири етапи.

  1. Виберіть галузь. По-перше, знайдіть галузь, яка вас цікавить. Це означає, що Ви задаєте собі серію запитань: «Чи я віддаю перевагу бізнесу, що зосереджується на споживачах або на підприємствах? Яких клієнтів мені б хотілось обслуговувати? Якими брендами я найбільше захоплююсь? Які мої улюблені веб-сайти, програми чи тематика читання?». Наприклад, якщо TripAdvisor є вашим улюбленим додатком, ви, безумовно, любите подорожувати і, можливо, слід шукати запуску в цьому секторі. Коли ви читаєте газету, веб-сайт або журнал, які історії ви читаєте негайно і ретельно? Якщо ви зануритесь у розповіді про автономні транспортні засоби або про віртуальну та розширену реальність. Якщо ви знайдете те, що інтелектуально стимулює Вас , обмежте увагу до цих областей. Я пропоную обмежити себе трьома напрямками, інакше ваш пошук стане занадто широким.
  2. Виберіть місто. Якщо ви зараз не знаходитесь в підприємницькому центрі, як-от Силіконовій долині, Нью-Йорку, Бостоні, Лос-Анджелесі, Тель-Авіві або Берліні. Ці центри є жорсткими громадами, часто кластерами місцевих університетів, створеними технологічними компаніями, венчурними капіталістами та успішними підприємцями. У кожного є свої плюси і мінуси. Наприклад, L.A. поєднує засоби масової інформації, розваги та технології, пропонуючи переваги пляжу та активний спосіб життя. Бостон – найкращий у світі спосіб охорони здоров’я та інформаційних технологій та представляє більш професійне середовище. Не кожен може переїхати. Але для тих, хто має таку гнучкість, я рекомендую дуже ретельно продумати, де ви хочете не тільки створити компанію, а й зможете жити.
  3. Виберіть етап. Описуючи цей етап пуску, я хочу використати дорого-будівну метафору. У стадії створення ви не знаєте, де є шляхи. Ви оточені заплутаним безладом. Багато хто використовує термін «попередній продукт / ринок годиться» для характеристики цього періоду народження. Ви розробили чітко визначений продукт і переслідуєте чіткий ринок. Ви починаєте з’ясовувати свою бізнес-модель і вирішувати ранні проблеми зростання. На стадії «шосе» ви переходите пряму відкриту дорогу. Ви поступово покращуєте операції під час виконання, збільшення та повторення. Якщо ви є ризиковим фаза джунглів для вас. Ви повинні зосередити свої пошуки на компаніях, що фінансуються на етапах виробництва або серії A. Якщо ви є тим, хто користується системами будівництва, шукайте підприємства на наступних етапах фінансування.
  4. Виберіть переможця. Цей крок за вибором компанії, яка, на вашу думку, буде величезним успіхом. Навіть найбільш блискучі та досвідчені інвестори в світі помиляються більш ніж наполовину, і якщо вони мають перевагу утримувати портфель компаній, ви можете вибрати лише одну для start-up. Як аутсайдер можете ідентифікувати потенційних переможців у певній галузі, на ринку та на етапі? Один із способів полягає в тому, щоб опитати кілька інсайдерів (по сторонніх людей). Знайдіть агентів, юристів-початківців та маркетологів у вашій цільовій географії та попросіть їх назвати трьох найгарячіших початківців у вибраній вами галузі та стадії.

Зробіть власний тест, скориставшись простими критеріями, які використовують венчурні капіталісти:

  • Команда. Чи зацікавлена ​​команда-засновника? Чи хотіли б Ви знову працювати з ними у своїй наступній компанії?
  • Ринок. Чи є ринок, на якому компанія працює величезним, тобто більше 1 мільярда доларів прибуткового потенціалу? Наскільки багатолюдним є ринок, чи цей старт має стійку перевагу перед конкурентами?
  • Бізнес-модель. Чи є економічна одиниця – привабливою по відношенню чистого доходу до витрат для кожного клієнта чи продукту? Чи включає в бізнес-модель її мережеві ефекти, тобто це буде зростати, як і мережа користувачів? Якщо в компанії вже є клієнти, чи вони виглядають вірними і забезпечують потенціал зростання?

Ці чотири кроки – вибір галузі, міста, етапу та потенційних переможців – зазвичай складають короткий цільовий список, на якому можна зосередитись.

Роблячи висновки, можна сказати ,що створення стартапу дуже неоднозначна та кропітка діяльність. І навіть якщо Ви, все ж, запустили свою компанію – це не означає, що вона довго проіснує на ринку. За статистикою зі 100 створених стартапів свою діяльність продовжують лише 8. Новостворена компанія зіштовхується з величезною купою проблем і перешкод на які потрібно дуже швидко реагувати і шукати розв’язок шляхами тестування припущень. Тенденція до активного вирішення питання, а не пасивного врегулювання – ключ до успіху при запуску.