Штучний інтелект і віртуальна юридична практика: вплив сучасних технологій на правове поле

Ольга Чала, КНЕУ

На сьогоднішній день можна з впевненістю сказати, що сучасні технології значно вплинули на спосіб застосування закону. Яскравим прикладом є використання комп’ютерів та цифрових правових ресурсів, таких як LexisNexis та Westlaw, які існують протягом десятиріч.

Для загального розуміння пропоную детальніше розглянути вище згаданий ресурс. LexisNexis – американська компанія, що важається найбільшою в світі онлайн-бібліотекою юридичної, архівної та ділової інформації. Була заснована у 1977 році. Компанія працює у сфері інформаційних послуг, а саме спеціалізується на наданні онлайн-доступу до багатогалузевих баз даних. Основні ресурси – база правової інформації Lexis.com і база новин і бізнес-інформації Nexis.com.

Місія даної організації (головний пріоритет) є надання потужних, нових рішень і інструментів для клієнтів шляхом трансформації машинного навчання, обробки природної мови, візуалізації та штучного інтелекту в глобальну юридичну базу даних. Бачення LexisNexis полягає в тому, щоб допомогти клієнтам підвищити продуктивність, покращувати процес прийняття рішень та результати, а також створювати цінності для своєї організації.

Проте компанії, схожі на LexisNexi є значною, проте не основною частиною новітніть запроваджень, які змінюють юриспруденцію. Вдучи мову про це я маю на увазі такі нововведення як створення веб-сайтів для таких престижних юридичних фірм, як Orrick, Herrington & Sutcliffe. Вебсайт, що з’явився у них наприкінці 1990-х років, отримав рекордну кількість візитів в порірвнянні з сайтами зі схожим контентом. Згідно до статистики, представленої сайтом, охоплення аудиторії було близьким до 5000 візитів на тиждень. Відповідно, тепер юридичні фірми не тільки мають веб-сайти, але також використовують різні соціальні медіа-послуги для просування своєї фірми та послуг.

Відслідкувавши попит на актуальність додатків, які допомагають новим веб-сайтам схожого спрямування розвиватися у “віртуальній сітці”, народилась пропозиція у вигляді додатку Rival IQ. Ваша мета щодо просування сайту через соціальні мережі дуже тісно пов’язана з перемогою у конкурнції. Ви повинні розуміти кампанії конкурентів, перш ніж ви зможете придумати те, що приверне ту саму аудиторію, і надасть перевагу вашому веб-сайту за рештою. Конкурентоспроможний IQ – це інструмент, за допомогою якого ви можете отримати критичні уявлення про діяльність ваших конкурентів в соціальних мережах. Він також наводить поради щодо своїх кампаній в галузі SEO (SEO – маркетингова дисципліна, орієнтована на збільшення видимості в органічних неоплачуваних результатах пошуку) та стратегії вмісту веб-сайтів. Ви можете використовувати Rival IQ наприклад для того, щоб отримати список 50 найпопулярніших публікацій, пов’язаних із вашою нішею, і ви побачите, як аудиторія залучається до профілів конкурентних веб-сайтів.

Коли деякі з сторінок, на яких ви стежите, запускають надзвичайно успішне оновлення в таких, безперечно актуальних та впливових соціальних мережах, як LinkedIn, Facebook або Twitter – інструмент надсилатиме вам сповіщення, щоб ви могли вчасно вжити заході щодо вдалого просування вашого сайту.

Одним із найважливіших відмінностей між традиційними методами відкриття справ та новітнім електронним відкриттям є те, що юристи займаються обробленням інформації в значно більшій кількості, ніж раніше. На початку 2000-х років ABA повідомляла, що деякі випадки розгляду справ вже включали в себе терабайти даних, до того ж кількість матеріалів з того часу тільки збільшилася.

Крім просування фірм, новітні технології також були використані адвокатами для підтримання зв’язку з їхніми фірмами та для виконання роботу з будь-якої точки світу.

Ще однією радикальною зміною в юридичній галузі завдяки технологіям є зростання послуг, які пропонують юридичні форми. Згідно з інформацією, наданою Американською асоціацією юристів у роботі “Віртуальна юридична практика”, інтернет-компанії, такі як Legal Zoom, Inc., Nolo, Inc. та USLegal, доступні для певних галузей права, звертаються до громадськості та окремих осіб, які в іншому випадку могли б самостійно консультуватися з адвокатом.

Проблема з цими онлайн-юридичними службами полягає в тому, що вони не розглядаються особисто адвокатом, як фізичною особою і, відповідно, не можуть забезпечити найкращу законність висновку, навіть якщо вони є більш доступними і легкими для доступу.Так звані, “онлайн-члени громадськості” шукають юридичні документи в Інтернеті, а потім, на базі знайденої інформації, формують свої власні версії, намагаючись задовольнити власні юридичні потреби. Мотивація використання цих методів, очевидно, є проблемою доступу та доступності.

Варто розуміти, що ж стоїть за поняттям “віртуальної юридичної практики”? Віртуальна юридична практика – це професійна юридична практика, яка існує в Інтернеті, надаючи доступ через безпечний портал і є доступною як для клієнта, так і для адвоката, де сторони можуть отримати доступ до Інтернету. Юридичні послуги надаються в онлайн-режимі за допомогою саме цього методу. Адвокати та їх клієнти мають можливість безпечно обговорювати питання в Інтернеті, завантажувати та передавати документи для перегляду, створювати юридичні документи та здійснювати інші бізнес-операції, пов’язані з доставкою юридичних послуг у безпечному цифровому середовищі. Таке явище зазвичай називають “віртуальною юридичною фірмою”, “веб-практикою закону” чи “онлайн-практикою” відповідно.

Віртуальна юридична практика та надання онлайн-юридичних послуг є формами eLawyering. За визначенням Марка Лауріцена, співголови робочої групи eLawyering American Bankers Association (Американської асоціації банкірів) , eLawyering включає в себе всі способи, за допомогою яких адвокати можуть виконувати свою роботу за допомогою веб-технологій та пов’язаних з ними технологій. Це нові способи спілкування та співпраці з клієнтами, потенційними клієнтами та іншими адвокатами, оформлення документів, врегулювання суперечок та управління правовими знаннями.

Віртуальна юридична практика забезпечує доступ споживачів до правосуддя та відповідає потребам юридичної професії. Це дозволяє громадськості зберігати послуги адвоката, не звертаючись до менш надійних методів вирішення своїх правових питань. Більш доступні ціни, зручність та відстутність ментального тиску на клієнта та залякування – це всі фактори, які роблять віртуальну адвокатську контору привабливою для великого сегменту людей з низьким і середнім рівнем доходу в нашій країні.

Крім того, переваги адвоката шляхом раціоналізації правової роботи та конкурентної переваги завдяки безпечному доступі в Інтернеті роблять це економічно ефективним рішенням для малих фірм. Вся комунікація між адвокатом та клієнтом відбувається через клієнтські портали. Це явище є також своєрідним “ноу-хау” у понятті сучасного права та впливу технологій на нього. Портал клієнта є основною функцією віртуального юридичного офісу, що полегшує надання юридичних послуг в Інтернеті. Вона містить унікальне ім’я користувача та пароль, які клієнт використовує для входу на власний захищений веб-сайт облікового запису в віртуальному юридичному офісі адвоката. Цей корпоративний портал, на якому взаємодіє клієнт та юрист, є унікальним для віртуальної юридичної практики та є ключем до його диференціації з інших веб-сервісів та компаній, що пропонують юридичні документи громадськості в Інтернеті. Конкретне шифрування захищає клієнтів, коли вони входять і працюють з адвокатом для отримання юридичних послуг.

У деяких випадках цей самий портал також може використовуватися іншими адвокатами, пов’язаними з справою, які не є членами віртуального адвокатського бюро. Віртуальний адвокат або консультант, який співпрацює з власником практики практичної практики може надійно спілкуватися та передавати документи через файл справи у віртуальному адвокатського бюро. Хоча визначення, термінологія та особливості віртуальної практики закону змінюються з розвитком технологій, клієнтський портал є основною функцією, яка буде незмінною з подальшими впровадженнями.

Проте, через те, що люди не достатньо знайомі з подібними нововведеннями та сучасними технологіями, багато з них поки не навчились відрізняти професійну віртуальну юридичну практику від багатьох компаній, які продають онлайн-юридичні форми без перегляду юриста, а також з багатьох нових варіантів управління правовими практиками або інструментами розробки клієнта, що включають в себе веб-технології.

Варто пам’ятати, що віртуальний практичний закон не є веб-сайтом, який продає юридичні документи без розгляду юриста. Віртуальна юридична практика забезпечує безпосередню та особисту комунікацію між адвокатом та клієнтом, а не строго сформованими, розірваними правовими документами для продажу публічним або єдиним онлайн-управління завданнями.

Віртуальна юридична практика також не є веб-сайтом юридичної фірми з електронною поштою з пропозицією для потенційних клієнтів “звернутися до компанії за безкоштовною пропозицією. Зв’язок електронною поштою не є віртуальною юридичною практикою, навіть якщо вона надсилається через веб-сайт юридичної фірми. Електронна пошта обмежена як спосіб транзакції бізнесу і, як правило, не шифрується і, отже, не є безпечним способом передачі важливих даних. Хоча віртуальні приватні мережі (VPN) та інші сервіси, такі як GoToPC та LogMeIn, дозволяють адвокату дистанційно отримувати доступ до робочого столу юридичного офісу, це також не є віртуальною юридичною практикою, оскільки ця технологія не використовується для підтримки онлайн-клієнтів та юридичних послуг в Інтернеті.

Протягом багатьох років більші юридичні фірми мали клієнтські “екстранети” – захищені від несанкціонованого доступу корпоративні мережі, які використовують Інтернет-технології для внутрішньокорпоративних цілей, а також для надання частини корпоративної інформації і корпоративних додатків діловим партнерам компанії. Однак екстранети не продавалися на перспективну онлайн-клієнтську базу, а юридичні послуги не були доставлені за допомогою технології для встановлення відносин з адвокатом / клієнтом та завершення надання юридичних послуг через оплату та надання кінцевого продукту адвокатом. Віртуальна юридична практика має можливість охопити весь процес роботи з клієнтом в Інтернеті від початку до кінця.

Технологія не лише допомагає юристам виконувати певну роботу. В даний час ряд юридичних фірм використовує інтелектуальне кодування, щоб замінити частину роботи, виконаної асоційованими особами. Прогнозні програми кодування готові стати стандартною практикою відкриття новітніх технологій в найближчому майбутньому. В широкому розумінні, інтелектуальне кодування стосується використання програмної програми для ідентифікації документів, що мають відношення до конкретного випадку або проблеми. Інтелектуальне кодування передбачає процес машинного навчання та комбінацію різних алгоритмічних інструментів. Оскільки все більше судів у світі починає використовувати прогностичне кодування, все більше стає зрозумілим той факт, що найближчим часом питання про право на використання інтелектуального кодування буде закритим. Замість цього адвокат повинен зосередитися на тому, як і коли ця технологія повинна бути застосована. Попереднє кодування почало замінювати попередній метод електронного відкриття, який передбачав використання логічних пошукових термінів та асоційованого переміщення документи, щоб визначити, чи відповідають вони справі.

Використання прогностичного кодування висуває певні правові проблеми щодо обов’язку адвокатів проводити детальний пошук документів відповідно до федеральних правил їх використання. Фактично можна стверджувати, що використання методу інтелектуального кодування є абсолютно відповідним до правил, саме тому що його точність може бути статистично підтвердженим. Таким чином, сторони знають вірогідність використання та стану відповідних документів.

Інтелектуальне кодування є відносно новим для юридичної професії, але багато хто вважає, що це є це лише початоком цієї тенденції, і що штучний інтелект і робототехніка мають майбутнє в юридичних фірмах. Деякі експерти передбачають, що протягом п’ятнадцяти років адвокатські фірми збираються використовувати ботів для штучного інтелекту (AI- Artificial intellect) для вирішення низки питань, пов’язаних з обробкою великої кількості інформації. Деякі завдання, які можуть бути виконані цими ботами, включають зв’язок даних, перевірку файлів, порівняння поліпшення документів та належну перевірку стану документів. Як стверджують деякі люди в сфері, в майбутньому кожен бот зможе безутомно виконувати роботу різного інтелектуального рівня. До того ж, на відміну від фізичних осіб, вони не будуть вимагати підвищення зарплати. Процес факточої фізичної роботи у сфері закону буде швидко знижуватися в ціні. Прогрозується, що з подальшим високотехнологічним розвитком, юридична фірма повинна буде показувати особливий прояв цінності до консультативної роботи високого рівня, а також ефективно використовувати штучний інтелект як інструмент виробництва, який дозволив їм зберігати лояльність і великий попит серед клієнтів. Адже відомо, що клієнти особливо цінують співпереживання у вирішенні власних потребам та реальне розуміння, чого не зможе запропонувати робот.

На думку консультантів, які вивчають проблему втручання штучного інтелекту, зростання попиту на такий вид технологій значно вплине на сферу діяльності юристів та різними способами змінить правове поле на різних етапах їх кар’єри. Адвокати, які стануть керуючими партнерами до 2030 року, наразі перебувають у віці 30-35 років, і скоріше за все, скористаються перевагами розвитку штучного інтелекту для своїх фірм. Оскільки партнери впроваджують таку технологію в свої фірми, їхня роль також дещо зміниться. З огляду на те, що боти, що займаються штучним інтелектом, проводять більшу кількість оглядових робіт, для партнерів та старших партнерів буде здійснюватись ще більший тиск. Крім того, так звані “старші” юристи – професіонали, які у сфері давно, будуть більше цінуватися у здатності знаходити креативні рішення.

Використання ботів призведе до змішаних результатів для кар’єри людей у сфері, проте це матиме значний негативний вплив на життя найманих працівників. Врешті-решт, візьмемо за приклад роботу, що вимагає таких якостей, як належна старанність. Така робота переважно виконується більш молодими адвокатами. Завдяки ботам, що беруть на себе велику частину цих функцій, необхідність у найманні нових співробідників буде мінімалізованою. Хоча юридичним компаніям й доведеться наймати деяких партнерів, всі вони виконуватимуть функції нагладачів за ботами, а також навчатимуть старших співробітників у фірмі використати нові технології.

Також, не дивлячись на актуальність теми не варто забувати, що наприклад, невеликі фірми загальної практики, що не входять до основних юридичних ринків США, не зможуть дозволити собі ці боти. Таким чином, ця технологія буде використовуватися більшими комерційними фірмами.

Наостанок необхідно зауважити, що правове поле – це галузь, яка традиційно сповільнює зміну, але це, як видно з запровадженням комп’ютерів та інших технологій, зрештою застосовується та приживається. Крім того, оскільки юридична галузь порівняно невелика в порівнянні з іншими галузями промисловості, штучний інтелект, ймовірно, буде досконало розроблений та застосований в інших сферах, перш ніж він буде адаптованим до правової галузі. Таким чином, деякі експерти вважають, що юридичні фірми неминуче почнуть використовувати нові технології, хоч і спочатку боти будуть діяти повільно. Технологія вже докорінно змінила правове поле за останні тридцять років, а також, щонайменше, технологія сприяла розвитку, що до сих пір інтенсивно зростає.

Список використаних джерел:

1. American Bar Association, Virtual Law Practice Basics, стаття є доступною за посиланням http://apps.americanbar.org/abastore/products/books/abstracts/5110707_Ch1.pdf.

2. Bindman, Dan, Report: Artificial Intelligence Will Cause “Structural Collapse” of Law Firms by 2030, стаття є доступною за посиланням http://www.legalfutures.co.uk/latest-news/report-ai-will-transform-legal-world.

3. Cross, Michael, Role of Artificial Intelligence in Law, Raconteur, Feb. 2015, стаття є доступною за посиланням http://raconteur.net/business/time-for-technology-to-take-over.

4.Goyal, Monica, Bits & Bites: Are Automated Lawyers the Way of the Future, 2012, стаття є доступною за посиланням https://www.lawtimesnews.com/author/na/bits-and-bytes-are-automated-lawyers-the-way-of-the-future-10015/

5.Marcus, Richard L., Essay: The Impact of Computers on the Legal Profession: Evolution or Revolution?, 102 Nw. U.L. Rev. 1827.

6.Melnitzer, Julius, Associates Threatened by Artificial Intelligence, Law Times, 8 Dec. 2014, стаття є доступною за посиланням http://www.lawtimesnews.com/201412084366/headline-news/associates-threatened-by-artificial- intelligence.

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published.