Моніторинг законодавства №15

1.Спрощений порядок розкриття банками інформації, яка містить банківську таємницю.   
2. Перевірка оформлення трудових відносин з працівниками.  
3. Міністерство юстиції планує цифровізувати процес стягнення коштів боржників та повністю перейти до системи автоматизованого арешту. 

1.Спрощений порядок розкриття банками інформації, яка містить банківську таємницю.

Державні органи, визначені в пунктах 3, 3-1 та 3-2 частини першої статті 62 Закону України “Про банки і банківську діяльність”, можуть отримати на письмовий запит без рішення суду доступ до інформації про операції за рахунками осіб, включаючи інформацію про контрагентів, навіть, якщо їх рахунки відкриті в інших банках.

Національний банк привів порядок розкриття банківської таємниці відповідно до норм Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо конфіскації незаконних активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і покарання за набуття таких активів”. Цим Законом, ухваленим Верховною Радою 31 жовтня 2019 року, були внесені зміни, зокрема, до статті 62 Закону України “Про банки і банківську діяльність”.

2. Перевірка оформлення трудових відносин з працівниками.

Питання легалізації зарплати набуло великої актуальності, адже від отриманої офіційно зарплатні залежить рівень соціального захисту людини. Ця тема не лише поєднує інтереси працівників, роботодавців та держави, а й безпосередньо впливає на рівень життя населення.

Головне управління ДПС у м. Києві спільно з органами місцевого самоврядування проводить комплекс заходів спрямованих на детінізацію відносин у сфері зайнятості та доходів населення, зокрема, фахівцями столичного управління податкової служби постійно проводиться роз’яснювальна робота по даному напрямку.

Разом з тим, Головне управління ДПС у м. Києві інформує, що у разі наявності та/або отримання контролюючим органом інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, контролюючий орган має право на проведення перевірки (документальної планової, позапланової та фактичної) суб’єкта господарювання щодо дотримання роботодавцем законодавства в частині укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (п.п. 78.1.13 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Відповідно до п. 80.6 ПКУ під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника.

Зокрема, перевіряються:

штатний розклад; табелі обліку робочого часу;

трудові договори (контракти); цивільно-правові договори;

повідомлення направлені до органів ДПС про прийняття працівника на роботу, наказ (розпорядження) і заява про прийняття на роботу;

документи, що підтверджують нарахування й виплату заробітної плати, авансу, індексації, відпускних і інших нарахувань працівникам;

податкова звітність та звітність з єдиного внеску;

інші документи, пов’язані з предметом перевірки.

Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).

Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки.

Нагадуємо, що за порушення трудового та податкового законодавства роботодавці, які використовують найману працю неоформлених працівників і неофіційно виплачують заробітну плату несуть адміністративну, фінансову та кримінальну відповідальність.

3. Міністерство юстиції планує цифровізувати процес стягнення коштів боржників та повністю перейти до системи автоматизованого арешту.

Міністр юстиції України Денис Малюська повідомив, що вже налагоджена співпраця з одним із банків, завдяки якій державний чи приватний виконавці можуть заарештувати рахунки, включаючи карткові, миттєво, натисканням кількох клавіш.

Моніторинг законодавства №14
Share