Постійний працівник чи незалежний підрядник: 6 факторів Департаменту праці США

Володимир Мачуський

Стрімкий розвиток віртуальних компаній на ринку (virtual marketplace company) викликав об’єктивну необхідність визначення статусу працівників таких компаній.

Компанії намагаючись знизити податки, уникнути правових і соціальних зобов’язань визнають працівників незалежними підрядниками (independent contractors). Працівники таких компаній як Uber, Lyft, Postmates, Fiverr та інших намагаються домогтися статусу постійних працівників (employees).

Департамент праці США (відділ праці і заробітної плати) у листі (opinion letter) встановив 6 наступних факторів для розмежування статусу постійного працівника і незалежного котрактора, поклавши в основу принцип економічної залежності працівника від роботодавця:

1. Характер і ступінь контролю працівника потенційним роботодавцем;

2. Постійність відносин працівника з потенційним роботодавцем;

3. Обсяг інвестицій працівника в обладнання, приміщення або помічників;

4. Обсяг майстерності, ініціативи, судження або передбачення, необхідних для послуг працівників;

5. Можливості працівника для отримання прибутку та збитку;

6. Ступінь інтеграції послуг працівників до бізнесу потенційного роботодавця.

Жоден окремий наведений фактор не є визначальним. До уваги береться комплексний аналіз відносин між працівником і роботодавцем, що базується на сукупності обставин.

Зокрема, враховуються такі обставини:

1. Працівники (постачальники послуг) самостійно встановлюють графік роботи; визначають, коли і скільки роботи вони виконують; можуть не працювати певний час і відновити роботу за запитом.

2. Працівники самостійно несуть ризик (є відповідальними) за свій прибуток і можливі збитки.

3. Працівники (постачальники послуг) можуть працювати за межами віртуальної компанії, в тому числі для конкуруючих віртуальних компаній і вибирати найкращі сервісні можливості на робочому місці.

4. Віртуальна компанія не навчає і не тренує працівника і не перевіряє і не оцінює його роботу; тільки споживачі оцінюють роботу постачальника послуг через платформу віртуальної компанії.

5. Працівники (постачальники послуг) мають власне обладнання і інвентар, необхідні для виконання роботи.

6. Оплата праці працівників (постачальників послуг) здійснюється виключно споживачами послуг через платформу віртуальної компанії. Віртуальна компанія не виплачує постачальникам послуг ніяких компенсацій.

7. Головною метою діяльності віртуальної компанії є надання платформи для постачальників послуг і споживачам. Безпосередньо послуги споживачам надаються лише постачальниками послуг.

Крім того, розмежовуючи постійних працівників компанії і незалежних постачальників послуг (контакторів) рекомендуються брати до уваги The California Supreme Court “ABC” test in Dynamex Operations West, Inc. v. Superior Court:

Частина А – Чи вільний працівник від контролю і управління за контрактом і фактично?

Частина B – Чи виконує працівник роботу за межами звичайної діяльності роботодавця?

Частина С – Чи звичайно працівник займається незалежною торгівлею чи бізнесом?

Business Law School зупустила тренінг з англійської мови для юристів по скайпу: https://www.businesslawschool.pro/potochni-kursy-i-treningy/

Share