Реєстрація фізичної особи-підприємця (алгоритм практичних дій)

Владислав Темченко

Реєстрацію фізичної особи-підприємця можливо самостійно здійснити 2 способами на Ваш вибір:

  1. Відвідавши державного реєстратора (процедура реєстрації безкоштовна), або звернувшись до нотаріуса (але потрібно буде заплатити за послуги нотаріуса).
  2. Реєстрація ФОП через сервіс Міністерства Юстиції України https://online.minjust.gov.ua

1. Процедура реєстрації через державного реєстратора:

  1. Обрати попередньо до реєстрації КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності), оскільки він визначає, якою саме діяльністю буде займатися майбутній підприємець. Весь список КВЕДів представлений за даним посиланням http://kved.ukrstat.gov.ua .
  2. Звернутися до державного реєстратора за місцем проживання з паспортом та ідентифікаційним кодом, та надати копії даних документів.
  3. У державного реєстратора Ви маєте заповнити реєстраційну заяву, дана заява заповнюється в друкованій формі або від руки друкованими літерами. Завантажити заяву можна за цим посиланням https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1500-16#n75 обравши форму № 10.

Примітка: Подати документи державному реєстратору також можна через представника (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність).

  1. Якщо всі документи ви заповнили вірно і подали державному реєстратор та він їх прийняв, то відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється для фізичних осіб – підприємців – протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

Нагадуємо вам, що фізична особа вважається зареєстрованим суб’єктом підприємницької діяльності від дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації. Виписка підтверджує державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності та постановки його на облік в органах державної статистики, ПФУ та ДПІ України, також використовується для відкриття рахунку в банку і при оформленні електронних ключів.

5) Подати заяву про застосування загальної системи оподаткування або обрати спрощену систему оподаткування і зареєструвати книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат (залежно від обраної групи), для цього вам потрібно буде відвідати податкову службу.

Фізичні особи підприємці повинні вести книгу обліку доходів або книгу обліку доходів та витрат, яку треба зареєструвати у податковій службі. Тому, після державної реєстрації ФОП, потрібно відвідати податкову, попередньо придбавши книгу її потрібно пронумерувати та вказати на титульній сторінці реквізити ФОП, а на останній сторінці кількість пронумерованих сторінок. Потім віддаєте її в податкову разом з заявою на реєстрацію у довільній формі. Та водночас подаєте запит на отримання витягу з реєстру, що ви як ФОП знаходитесь на загальній системі оподаткування або на спрощеній системі оподаткування.

Для вище вказаної процедури необхідно нести власноруч документи до підрозділу податкової інспекції, вам знадобляться:

– копія паспорта та ідентифікаційного коду;

– заява щодо застосування загальної системи оподаткування або спрощеної системи оподаткування ;

– отриману вами раніше виписку з єдиного державного реєстру;

– книгу обліку доходів;

– заяву на ім’я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

Примітка: Для того щоб не ходити до податкової для реєстрації заяви про застосування загальної системи оподаткування або спрощеної системи оподаткування, фізична особа-підприємець може подати державному реєстратору разом із реєстраційної заявою при реєстрації заяву про застосування загальної системи оподаткування або спрощеної системи оподаткування. Якщо ви не додали дану заяву, тоді потрібно власноруч подати до податкової служби одразу після реєстрації.

6) Останній кроком для фізичної особи-підприємця буде відкриття рахунку у банку для проведення безготівкових розрахунків.

2. Реєстрація ФОП в через сервіс Міністерства Юстиції України

Варто зазначити що, реєстрація / ліквідація фізичної особи-підприємця на підставі документів, поданих в електронній формі проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи-підприємця в межах України. Але після реєстрації потрібно обов’язково в перший раз отримати виписку у державного реєстратора або замовити поштою, інакше вона не буде оформлена.

Список необхідних дій:

  1. Отримати в найближчому Акредитованому центрі сертифікації ключів електронний цифровий підпис (ЕЦП) на вас як на фізичну особу.
  2. Обрати попередньо до реєстрації КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності), оскільки він визначає, якою саме діяльністю буде займатися майбутній підприємець. Весь список КВЕДів представлений за даним посиланням http://kved.ukrstat.gov.ua .
  3. Зарєструватися на сайті Міністерства Юстиції України та виконати наступні дії:

3.1. Перейти до пункту меню «Реєстрація бізнесу, ГО та ЗМІ»

3.2. Обрати вид суб’єкта – «Фізична особа-підприємець»

3.3. Перейти до реєстрації та додати заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем.

Примітка: В даній заяві для заповнення будуть міститься такі необхідні данні котрі ви повинні заповнити, це:

  • Прізвище Ім’я По батькові
  • Дата народження
  • Реєстраційний номер облікової картки платника податків або паспортні дані серія та номер
  • Місце проживання/місцезнаходження фізичної особи – підприємця:
  • Поштовий індекс
  • Область та район області
  • Місто та район міста
  • Вулиця, номер будинок, тип приміщення (квартира, гуртожиток т.д) номер приміщення

Інформація для здійснення зв’язку:

  • Телефон
  • Адреса сторінки в мережі Інтернет
  • Адреса електронної пошти

4) Якщо Ви визначилися із системою оподаткування, то можна відразу заповнити заяву про застосування спрощеної або загальної системи оподаткування, просто додавши і заповнивши її, одразу після заповнення заяви про реєстрацію фізичної особи-підприємця.

5) Після заповнення заяв, потрібно підписати документ за допомогою ЕЦП та надіслати.

Якщо документи в порядку, то протягом 24 годин з моменту подачі їх розглянуть і на порталі електронних сервісів опублікують виписку з Єдиного держреєстру про те, що ви фізична особа-підприємець.

6) Одразу після реєстрації, потрібно буде відвідати податкову, для реєстрації книги обліку доходів та отримання витягу з реєстру, що ви як ФОП знаходитесь на загальній системі оподаткування або на спрощеній системі оподаткування. (Дивиться детально п.5 процедури реєстрації через державного реєстратора.)

7) Та на останок фізичній особі-підприємцю потрібно буде відкрити рахунок в банку для проведення безготівкових розрахунків, в нашому випадку ви вже маєте ЕЦП тому дану процедуру можливо виконати онлайн.

Для онлайн відкриття рахунку в банку потрібно буде зайти на сайт банку та обрати розділ відкриття рахунку для підприємців, але спершу потрібно :

1. Попередньо зареєструвати ЕЦП в банку на фізичну особу.

2. Мати виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та паспортні данні.

Відкриття рахунку в банку завершується отриманням смс з усіма банківськими реквізитами.

Business Law School зупустила тренінг з англійської мови для юристів по скайпу: https://www.businesslawschool.pro/potochni-kursy-i-treningy/

Share